El Castell d’Hostalric torna a acollir a grups escolars
- 01 Març 2021
Amb un protocol definit de mesures sanitàries, els escolars poden gaudir de nou del monument i de les activitats culturals, lúdiques i educatives que s’hi porten a terme.
Després d’un darrer any marcat per les restriccions i les anul·lacions de reserves de visites guiades per part de diferents col·lectius a causa de la Covid-19, el castell d’Hostalric comença a acollir de nou a grups escolars. Aquestes visites es duen a terme sota un estricte protocol de mesures sanitàries que permet que els escolars puguin gaudir del monument i d’activitats culturals, lúdiques i educatives de forma plenament segura i adaptada al context de pandèmia.
En aquest sentit, durant les visites de grups escolars al Castell s’ofereixen propostes com “Pinta el teu escut”, “Què en saps de la Fortalesa”, “Vesteix al soldat” o “Matemàtiques al castell”. Totes elles, així com el llistat complet de visites i activitats, es poden consultar íntegrament al web www.turismehostalric.cat.
El principal objectiu d’aquestes visites al Castell és despertar entre els infants i joves la curiositat per les visites culturals, estendre aquesta cultura a través d’activitats fonamentades en el patrimoni i la història de la vila, i conscienciar l’alumnat sobre la necessitat de valorar i protegir aquest llegat.
Així, una de les activitats amb més projecció per les seves característiques innovadores i participatives és la de “Matemàtiques al Castell”, dissenyada en col·laboració amb l’Àrea de Turisme de l’Ajuntament d’Hostalric, l’Institut Vescomtat de Cabrera i l’Escola Mare de Déu dels Socors. Aquesta proposta cerca afavorir el desenvolupament de les competències bàsiques aplicant una mirada matemàtica envers el patrimoni. El projecte està pensat per alumnes que estiguin a cicle superior de primària o bé a 3r d’ESO. La vinculació de les matemàtiques amb el Castell d’Hostalric s’origina en la construcció i evolució de les fortaleses modernes. Donades les característiques de la fortificació, a la vegada arquitectura i defensa, els seus creadors podien venir de l’arquitectura o la milícia. A més, havien de tenir amplis coneixements en matemàtiques.
L’activitat ha estat inclosa en el programa de Patrimoni Cultural i Educació, "Indika", que s'emmarca en el servei de programes pedagògics de la Diputació de Girona, amb oferta destinada als espais considerats com a patrimoni cultural de les terres de Girona i de més enllà d'aquest territori. La finalitat principal del programa és fomentar el coneixement i la protecció del patrimoni cultural entre els joves.