L’activitat turística no s’atura a Hostalric durant el 2020 malgrat la pandèmia
- 22 Gener 2021
La posada en marxa de la venda en línia de tiquets i l’augment del turisme local i de proximitat han estat les dues gran novetats de la campanya.
Hostalric va tancar l’any 2020 consolidant-se com una de les destinacions turístiques de referència a la comarca de la Selva i al conjunt del territori; i com una de les alternatives predilectes dels catalans a l’hora d’apostar per un turisme familiar, segur, proper, sostenible i d’acollida en temps de pandèmia.
Malgrat els estralls que la Covid-19 està provocant en el sector al municipi i arreu del país i del món, Hostalric ha aconseguit aguantar el cop i mitigar-ne els efectes apostant per una oferta turística adaptada al context actual, centrada en el turisme local i de proximitat, i preparada per a donar resposta als nous interessos dels visitants.
Marta Roura, regidora de Turisme, posa en valor “l’esforç, la innovació i la tasca que estan duent a terme al llarg dels darrers mesos els responsables de l’Oficina de Turisme, des dels tècnics, als guies, la Brigada i totes les persones que hi estan implicades; i la col·laboració que està mostrant el teixit comercial i associatiu de la vila per a ajudar a promocionar el nostre municipi arreu en un context tan advers i complicat”; i afegeix que “per a tot l’equip de l’Oficina de Turisme aquesta situació està suposant un aprenentatge professional i personal constant”.
Una de les principals novetats que va presentar la campanya turística del 2020 va ser la posada en marxa de la venda en línia de tiquets, un projecte que ja s’estava treballant des de fa temps i que ha permès facilitar notablement el procés de reserva d’entrades durant la pandèmia.
A més, també cal destacar que des de l’Oficina de Turisme s’ha estat molt rigorós en tot moment en l’aplicació de les mesures de seguretat i prevenció de la Covid-19, per tal de garantir la salut i el benestar de tots els veïns i veïnes, visitants i membres de l’Oficina de Turisme.
Finalment, cal posar èmfasi en les diferents accions que s’han desplegat i que han anat dirigides a la població local per tal d’incentivar els hostalriquencs i hostalriquenques a descobrir el patrimoni del municipi. Projectes, tots ells, que van des de concursos fins a visites guiades i portes obertes, que han resultat tot un èxit de participació.
Pel que fa a l’activitat turística al llarg del darrer any 2020, en l’àmbit que s’ha notat amb més força l’impacte de la pandèmia ha estat en les activitats de grups organitzats. I és que les restriccions de mobilitat i l’absència de turisme estranger han fet davallar en un 70% la presència d’aquests grups respecte el 2019.
La resta de productes turístics -la visita lliure al Castell, les visites en cap de setmana i les visites amb clau- han experimentat respecte el curs passat un lleuger descens del 15-20%. Aquesta baixada, però, ha quedat compensada per l’augment del públic de proximitat i per l’augment de l’ingrés mig per visitant que s’ha experimentat durant el 2020.
Pel que fa al perfil dels visitants, durant el 2020 el 63% de les persones que han visitat Hostalric ho fan fet per primera vegada i s’han informat a través del web www.turismehostalric.cat o a través de recomanacions de tercers. Majoritàriament es tractava d’un perfil familiar en busca d’una escapada prop de casa i atrets pel patrimoni local -en aquest sentit, el Castell d’Hostalric es consolida un cop més com el principal referent turístic del municipi-, i la puntuació global que han fet de la visita ha estat d’excel·lent.